Skoči na glavno vsebino

POSKUSI Z VODO PRI ROŽICAH

V okviru Svetovnega dneva voda smo se v naši skupini osredotočili na temo vode in njenega pomena v naravi ter vsakdanjem življenju. Začetek je bil namenjen razlagi vodnega kroga, ki sva ga otrokom predstavili na preprost in razumljiv način. Nato sva teorijo podkrepili z zanimivimi in poučnimi poskusi, ki so otrokom omogočili raziskovanje in opazovanje lastnosti vode.

Poskus 1: Kako nastane dež

Za prvi poskus smo potrebovali:

  • kozarec vode,
  • brivsko peno,
  • barvilo.

Postopek: V kozarec smo nalili vodo in na vrh dodali plast brivske pene, ki je predstavljala oblake. Nato smo počasi kapljali barvilo na peno. Otroci so opazovali, kako barvilo prodira skozi peno in se v vodi razprši, kar je ponazorilo dež.

Namen: S tem poskusom smo otrokom na vizualen in interaktiven način pokazali, kako nastane dež in zakaj so oblaki pomembni v vodnem krogu.

Poskus 2: Filtracija vode

Za drugi poskus smo uporabili:

  • filter za kavo,
  • vodo, umazano z blatom,
  • sok (kot primer tekočine z raztopljenimi snovmi).

Postopek: Otroci so opazovali, kako voda, umazana z blatom, prehaja skozi filter za kavo in postaja bolj čista. Pri filtraciji soka pa smo ugotovili, da filter ne more odstraniti raztopljenih snovi.

Namen: Otroci so spoznali, kako lahko prečistimo vodo od trdnih delcev, in razumeli, da čistost vode ni vedno vidna s prostim očesom.

Poskus 3: Poper in tekoče milo

Za tretji poskus smo potrebovali:

  • posodo z vodo,
  • mleti poper,
  • tekoče milo.

Postopek: Površino vode smo posuli s poprom. Najprej smo v vodo pomočili suhi prst in opazili, da se ni nič zgodilo. Za tem smo pomočili prst v tekoče milo in za tem v vodo s poprom. Otroci so z navdušenjem opazovali, kako se poper takrat razprši stran od mila.

Namen: Ta poskus smo povezali z zdravjem in pomenom umivanja rok. Otrokom smo razložili, kako milo pomaga odstraniti umazanijo in mikrobe, kar so lahko ponazorili z reakcijo popra.

Z izvajanjem teh poskusov smo otrokom omogočili:

  • razumevanje osnovnih naravnih pojavov, kot je vodni krog,
  • raziskovanje lastnosti in prečiščevanja vode,
  • spoznavanje pomena higiene in umivanja rok.

Poskusi so bili izvedeni na zabaven in interaktiven način, kar je pri otrocih spodbudilo radovednost in željo po nadaljnjem raziskovanju. S takšnimi dejavnostmi otroci ne pridobivajo le novih znanj, temveč tudi razvijajo kritično razmišljanje in veselje do učenja skozi igro.

Zadnja sprememba 11. 4. 2025

(Obiskano 10 krat, 1 obiskov danes)

Morda vam bo všeč tudi...

Orodna vrstica za dostopnost