Igra v tematskih kotičkih z izkustvenim in sodelovalnim učenjem
Labirinti so odličen način, kako predšolskim otrokom ponuditi zabavno in poučno dejavnost, ki spodbuja razvoj fine motorike in logičnega razmišljanja.
CILJI:
- razvijanje prostorskega zavedanja in koordinacije,
- sledenje poti in premagovanje ovir,
- sodelovalno učenje,
- vrednotenje rezultatov in samoocenjevanje svoje uspešnosti.
Zakaj načrtujeva tako, da dajeva prednost izkustvenemu učenju?
IZKUSTVENO UČENJE je most med praktičnim in teoretičnim učnim delom ter najboljša metoda, ki povečuje otrokovo samozavest. Rezultati mednarodnih raziskav kažejo, da je samozavest ključna za vseživljenjsko učenje, izkustveno učenje pa zagotavlja uspeh .
Takšno učenje:
- pomaga pri utrjevanju znanih in sprejemanju novih vsebin,
- nove vsebine oziroma znanja si otroci bolje zapomnijo,
- pomaga ohranjati znanje tudi v prihodnosti,
- otroci pridobivajo samozavest….
in ker, takšno učenje poteka v sproščeni klimi in skupnem dialogu, z različnimi didaktičnimi igrami in izzivi, kjer otroci preko lastnih izkušenj spoznavajo nekaj novega. Pri tem se otroci naučijo znanj, ki celostno gradijo in oblikujejo njihovo osebnost ter razvijajo veščine sodelovanja, komunikacije, poslušanja in spremljanja. Otroci pridobijo lastnosti, ki jih bodo potrebovali v prihodnosti: sposobnost prilagajanja, dvosmerne komunikacije, sodelovanje, celostno dojemanje, sinteza in sposobnost znajti se v nepredvidljivih kompleksnih socialnih situacijah. V tem procesu učenja se zaznavanje, čustvovanje, razmišljanje in delovanje povezujejo v celoto… in ker si upava trditi, da svoje poslanstvo opravljaš šele takrat, »ko otroku pustiš biti otrok in ga učiš tako, da mu ponudiš ribiško palico in ne pečene ribe na krožniku«.
Zadnja sprememba 16. 4. 2025